[vc_row][vc_column][vc_tta_tour][vc_tta_section title=”Obiective” tab_id=”1542722661439-2a85ddeb-34eb”][vc_column_text]<\/p>\n
Obiectivul general al proiectului consta in infiintarea si dezvoltarea a 21 intreprinderi sociale in regiunile Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est, ce asigura oportunitati de integrare si reintegrare a fortei de munca in structurile de economie sociala, prin crearea a 105 de noi locuri de munca.<\/p>\n
Proiectul se adreseaza unui grup tinta format din 120 de persoane cu varsta peste 18 de ani, persoane care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale.<\/p>\n
OS 1. Imbunatatirea nivelului de competente prin furnizarea de programe de pregatire profesionala in domeniul antreprenoriatului in economia sociala pentru 120 de persoane din grupul tinta al proiectului.
\nOS 2. Dezvoltarea antreprenoriatului social in regiunile: Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est, prin infiintarea a 21 intreprinderi sociale si asigurarea de servicii suport de sperijin si monitorizare pentru dezvoltarea intreprinderilor nou create.
\nOS 3. Crearea a minimum 105 de noi locuri de munca in cadrul intreprinderilor sociale nou infiintate in cadrul proiectului.
\nOS 4. Dezvoltarea unei Retele de sprijin a economiei sociale pentru sprijinirea intreprinderilor de economie sociala nou infiintate, promovarea econmiei sociale in randul comunitatii in vederea implicarii in furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile.[\/vc_column_text][\/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Activit\u0103\u021bi” tab_id=”1542722665730-f88f4b7a-47ec”][vc_column_text]<\/p>\n
Implementarea proiectului se va face pe o durat\u0103 de 36 de luni \u0219i presupune urm\u0103toarele activit\u0103\u021bi:<\/p>\n
Informarea publicului cu privire la actiunile derulate in cadrul proiectului:<\/p>\n
In cadrul acestei subactivitati se vor defasura activitati de informare a publicului tinta cu privire la actiunile derulate in cadrul proiectului.<\/p>\n
Activitatile de informare vor viza 120 de persoane care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale in scopul crearii de noi locuri de munca, in regiunile de implementare ale proiectului: Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est.<\/p>\n
Scopul acestei subactivitati este de a informa persoanele din regiune care sunt caracterizate de spirit antreprenorial si care doresc sa se beneficieze de un set de servicii complexe de instruire, consiliere, consultanta si suport personalizat pentru infiintarea de intreprinderi sociale.<\/p>\n
Selectarea grupului tinta ce va participa la actiunile de sprijin organizate in cadrul proiectului<\/p>\n
In cadrul acestei subactivitati se vor defasura activitati de selectie a 120 de persoane care doresc sa infiinteze intreprinderi sociale, in vederea participarii la cursuri dedicate dezvoltarii competentelor antreprenoriale.<\/p>\n
Persoanele selectate vor putea participa la cursurile organizate in proiect – programe de formare antreprenoriala in domeniul economiei sociale.<\/p>\n
Scopul acestei subactivitati este de a selecta persoane din regiunile Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est, care sunt caracterizate de spirit antreprenorial si care doresc sa se beneficieze de un set de servicii complexe de instruire, consiliere, consultanta si suport personalizat in vederea infiintarii unei intreprinderi sociale.<\/p>\n
Selectarea acestor persoane in grupul tinta se va face pe baza unei metodologii de selectie a grupului tinta, care va contine criterii obiective, precum: domiciliu \/ resedinta, situatia educationala, grad de vulnerabilitate, statutul pe piata muncii, capacitatea de participare la activitatile proiectului, etc.<\/p>\n
Persoanele interesate vor completa documentele necesare pentru inregistrare in GT, vor completa un chestionar pentru evaluarea motivatiei\/disponibilitatii de a participa la cursurile de formare profesionala specifica (antreprenor in economie sociala).<\/p>\n
Dup\u0103 verificarea dosarelor de candidatura, persoanele vor fi informate cu privire la admiterea, respingerea sau situarea pe lista de rezerv\u0103 a proiectului.<\/p>\n
Procesul de selectie a grupului tint ava fi realizat de catre toti partenerii in toate regiunile de implementare ale proiectului.<\/p>\n
\u00a0<\/strong>Programul de formare \u201dAntreprenor in economia sociala\u201d derulat \u00een cadrul proiectului va avea o durat\u0103 de 40 de ore din care 25 teorie \u0219i 15 practic\u0103. Programul de formare este autorizat ANC, certificatul de absolvire av\u00e2nd recunoa\u0219tere din partea Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Educatiei Nationale.<\/p>\n Pe parcursul programului de formare \u00een domeniul antreprenoriatului social, participan\u021bii vor dob\u00e2ndi abilit\u0103\u021bile \u0219i capacit\u0103\u021bile necesare construirii un plan de afaceri cu care vor putea participa la concursul de planuri de afaceri.<\/p>\n Pentru absolvire candida\u021bii vor sus\u021bine un test scris pentru verificarea cuno\u0219tin\u021belor \u0219i vor prezenta planul de afaceri dezvoltat \u00een cadrul sesiunilor de preg\u0103tire practic\u0103 ale programului de formare.<\/p>\n Programul de formare antreprenorial\u0103 la nivel de parteneriat se va derula astfel:<\/p>\n In cadrul acestei activitati vor fi realizate activitati de sprijin pentru beneficiarii din GT in vederea<\/p>\n infiintarii de intreprinderi sociale, inclusiv asigurarea de sprijin in vederea realizarii planului de afaceri pentru inscrierea in competitia de planuri de afaceri din proiect.<\/p>\n In total 120 de persoane din grupul tinta vor beneficia de activitati de sprijin oferite in proiect in vederea infiintarii de intreprinderi sociale, inclusiv sprijin in vederea realizarii planului de afaceri pentru inscrierea in competitia de planuri de afaceri.<\/p>\n Pentru inscrierea in concursul de planuri de afaceri, planurile de afaceri trebuie sa respecta modelul impus de solicitant si sa respecte regulile generale de identitate vizuala FSE, impuse de finantator.<\/p>\n Concursul pentru selec\u021bia planurilor de afaceri se adreseaz\u0103 tuturor celor\u00a0120 de persoane<\/strong>\u00a0 care au absolvit cursurile de formare in cadrul proiectului si \u00a0care \u020bndeplinesc condi\u0163iile de eligibilitate cuprinse \u00een Schema de ajutor de Minimis \u015fi \u00een Metodologia de selec\u021bie a planurilor de afaceri astfel:<\/p>\n Planurile de afaceri vor fi supuse aprobarii unui juriu format din minim 3 membrii:<\/p>\n –\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 un reprezentant al sectorului economiei sociale (aconform Legii nr. 219\/2015 privind economia sociala, art 3 al a-f, intreprinderi sociale atestate, intreprinderi sociale de insertie);<\/p>\n –\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 un reprezentant al mediului de afaceri local din regiunile de implementare ale proiectului;<\/p>\n –\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 un reprezentant al institutiilor financiare bancare sau nonbancare din regiunile de implementare ale proiectului.<\/p>\n In competitie vor fi accepte max 120 de planuri de afaceri din care se vor selecta max 21 planuri de afaceri castigatoare, care vor fi popuse spre finantare si o lista de rezerva de aproximativ 9 planuri de afaceri care intrunesc criteriile din grila de evaluare si au obtinut un punctaj peste 70 de puncte din 100, dar nu s-au clasat intre primele 21 de planuri de afaceri propuse spre finantare.<\/p>\n Cei 21 de antreprenori vor beneficia de servicii de consiliere, consultan\u021b\u0103 \u0219i mentorat \u00een sesiuni individuale, sesiuni de mentorat, consultan\u021b\u0103 pentru demararea afacerii \u00een func\u021bie de nevoile identificate.<\/p>\n Exper\u021bii se vor asigura c\u0103 fiecare antreprenor va respecta legisla\u021bia \u00een vigoare privind \u00eenfiin\u021barea intreprinderilor de economie sociala.<\/p>\n Pentru a facilita accesul la aceste servicii cele 21 de personae ale c\u0103ror planuri de afaceri vor fi selectate pentru acordarea ajutorului financiar, vor avea la dispozi\u021bie platforma online a proiectului, care va facilita interac\u021biunea \u0219i comunicarea \u00eentre membrii grupului \u021bint\u0103 \u0219i personalul din proiect.<\/p>\n Fiecare partener implicat \u00een proiect, prin intermediul exper\u021bilor proprii va consilia un anumit num\u0103r de beneficiari, selecta\u021bi \u00een urma concursului de idei de afaceri, dup\u0103 cum urmeaza:<\/p>\n \u00a0<\/strong><\/p>\n Sprijinul financiar sub forma ajutorului de minimis acordat antreprenorilor selecta\u021bi va fi de 462.380 lei (echivalentul a 100.000 euro) acordat \u00een 3 transe:<\/p>\n In aceasta etapa, administratorul schemei de antreprenoriat desfasoara actiuni care au ca scop final monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate, atat in cadrul celor 12 luni timp in care vor implementa planul de afaceri finantat prin proiect cat si ulterior implementarii planurilor de afaceri, in perioada de sustenabilitate a afacerilor, timp de 6 luni.<\/p>\n In cadrul acestei activitati administratorul schemei de antreprenoriat va desfasura actiuni care au drept scop final:<\/p>\n si devoltarea planuri de afacere asumate in planul de afaceri, timp de 12 luni;<\/p>\n –\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Pe de alta parte monitorizarea activitatii intreprinderilor infiintate, cu privire la sustenabilitatea planului de afaceri asumate in sensul dezvoltarii, si nu doar al supravietuirii in piata, precum si a atingerii tuturor rezultatelor asumate prin proiect, cu acordarea unei atentie deosebite mentinerii locurilor de munca, precum si functionalitatii intreprinderilor nou-create, timp de 6 luni dupa finalizarea implementarii planurilor de afaceri.<\/p>\n In cadrul acestei activitati se va crea si dezvolta Reteaua de sprijin a economiei sociale, care are ca scop sprijinirea intreprinderilor de economie sociala nou infiintate, promovarea economiei sociale in randul comunitatii in vederea implicarii in furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile.<\/p>\n Reteaua contribuie la dezvoltarea si implementarea economiei sociale in regiunile de implementare ale proiectului: Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est, prin dezvoltarea conceptelor de INOVARE SOCIALA in regiunile mentionate.<\/p>\n Aceasta activitate se va realiza in doua etape:<\/p>\n In cadrul acestei activitati se vor acorda servicii de asistenta persoanelor care doresc sa fie asistate\/consiliate pentru a dezvolta structuri de economie sociala utilizand facilitati, spatii sau mijloace proprii.<\/p>\n Scopul acestei activitati este acela de a asigura servicii de asistenta pentru dezvoltarea antreprenoriatului social in regiunile Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est, in mod deosebit pentru beneficiarii din proiect care doresc sa infiinteze structuri de economie sociala utilizand resursele proprii.<\/p>\n Astfel in cadrul acestei activitati se vor furniza servicii de asistenta de tipul – consiliere \/ consultanta \/ mentorat – pentru toti beneficiarii din GT care doresc sa dezvolte structuri de economie sociala utilizand resursele proprii si doresc sa implice in dezvoltarea Retelei de sprijin a economiei sociale.[\/vc_column_text][\/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Rezultate” tab_id=”1542722661439-e33dc6f1-afb5″][vc_column_text]<\/p>\n Fiecare participant la cursul de Antreprenor in economia sociala va elabora un plan de afaceri cu care va participa la Concursul de Planuri de Afaceri prin care se vor selecta cele mai bune 21 de planuri de afaceri.<\/p>\n Cuno\u0219tin\u021be dob\u00e2ndite \u00een urma absolvirii cursului de ANTREPRENOR IN ECONOMIA SOCIALA ce se va desf\u0103\u0219ura \u00een cadrul proiectului \u201cO sansa pentru economia sociala, un viitor mai bun pentru persoanele vulnerabile\u201d<\/strong><\/p>\n – definitia economiei sociale<\/p>\n – principiile pe care se bazeaza economia sociala<\/p>\n – forme de organizare a economiei sociale<\/p>\n – caracteristicile intreprinderilor din secorul economiei sociale<\/p>\n – activitatile in care sunt implicate intreprinderile sociale<\/p>\n – tipuri de intreprindere sociala<\/p>\n – criterii de evaluare a unei idei de afaceri<\/p>\n – analiza studiului de prefezabilitate necesar realizarii planului de afaceri<\/p>\n – criteriile studiului de fezabilitate si structura acestuia<\/p>\n – scopul si rolul planului de afaceri<\/p>\n – etapele realizarii planului de afaceri<\/p>\n – tipuri de planuri de afaceri<\/p>\n – structura planului de afaceri<\/p>\n – obiectivele pe care trebuie sa le atinga sinteza unui plan de afaceri<\/p>\n – realizarea planului de afaceri<\/p>\n – obiectivele ce interactioneaza cu activitatea sociala<\/p>\n – principiile ce stau la baza fundamentarii intreprinderii sociale<\/p>\n – actiunile intreprinderii<\/p>\n – managementul si functiile intreprinderii<\/p>\n – planuri strategice si operationale<\/p>\n – principiile de baza in organizarea unei intreprinderi<\/p>\n – dobandirea statutului de intreprindere sociala<\/p>\n – categorii de grupuri vulnerabile privind economia sociala<\/p>\n – ce reprezinta relatiile publice?<\/p>\n – domenii ale activitatii de relatii publice<\/p>\n – tipuri de relatii publice<\/p>\n – elementele procesului de comunicare<\/p>\n – formele comunicarii<\/p>\n – tipuri (modalitati) de comunicare<\/p>\n – functiile comunicarii<\/p>\n – componentele comunicarii verbale<\/p>\n – promovarea in intreprinderea sociala<\/p>\n – notiuni generale despre protectia mediului<\/p>\n – prezentarea sistemului de management de mediu<\/p>\n – regimul deseurilor si a substantelor daunatoare mediului inconjurator<\/p>\n – protectia apelor si a ecosistemelor acvatice<\/p>\n – notiuni generale de protectia a muncii<\/p>\n – sistemul de management al securitatii si sanatatii in munca<\/p>\n – obligatiile anagatorului in domeniul securitatii si sanatatii in munca<\/p>\n Activitatea are drept scop furnizarea de servicii personalizate de consiliere \/ consultanta \/ mentorat pentru beneficiarii celor 21 de planuri de afaceri, selectate in urma concursului de planuri de afaceri, ce au ca scop final sustinerea grupului tinta in implementarea planului de afaceri selectat.<\/p>\n In acest sens, in cadrul proiectului, se va acorda sprijin pentru persoanele din grupul tinta in vederea demararii implementarii planurilor de afaceri selectate in urma concursului de planuri de afaceri, prin organizarea de catre solicitant impreuna cu partenerii implicati in aceasta activitatea de sesiuni de consiliere individuala, sesiuni de mentorat si coaching, consultanta pentru demararea afacerii, workshop-uri tematice.<\/p>\n \u00a0<\/strong><\/p>\n Fiecare beneficiar de ajutor de minimis VA TREBUI S\u0102 ANGAJEZE, nu mai t\u00e2rziu de 3 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel pu\u021bin 5 persoane cu domiciliul\/re\u0219edin\u021ba \u00een regiunile de implementare ale proiectului.<\/p>\n Valoarea maxima acordat\u0103 462.380 lei\/plan de afaceri (echivalentul a 100.000 euro)<\/p>\n Ajutorul de minimis se acord\u0103 \u00een 3 tran\u0219e:\u2022 Tran\u0219a 1: 50% \u2022 Tran\u0219a 2 si 3: se vor acorda doar dupa ce beneficiarul demonstreaza prin documente justificative, faptul ca a cheltuit in totalitate transa I.<\/p>\n Toate pl\u0103\u021bile aferente \u00eenfiin\u021b\u0103rii \u0219i func\u021bion\u0103rii intreprinderilor de economie sociala se fac \u00een primele 18 luni de func\u021bionare.<\/p>\n \u00cen urm\u0103toarele 6 luni (perioada de sustenabilitate), beneficiarul ajutorului de minimis va asigura continuarea func\u021bion\u0103rii afacerii \u0219i va men\u021bine locurile de munc\u0103 create.<\/p>\n Dup\u0103 \u00eenfiin\u021bare, \u00eentreprinderile nou create trebuie s\u0103 \u00ee\u0219i continue activitatea pentru o perioad\u0103 de minimum 24 luni.[\/vc_column_text][\/vc_tta_section][\/vc_tta_tour][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" [vc_row][vc_column][vc_tta_tour][vc_tta_section title=”Obiective” tab_id=”1542722661439-2a85ddeb-34eb”][vc_column_text] OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI Obiectivul general al proiectului consta in infiintarea si dezvoltarea a 21 intreprinderi sociale in regiunile Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est, ce asigura oportunitati de integrare si reintegrare a fortei de munca in structurile de economie sociala, prin crearea a 105 de noi locuri de […]<\/p>\n","protected":false},"author":34,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"footnotes":""},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/4634"}],"collection":[{"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/34"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4634"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/4634\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":16124,"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/4634\/revisions\/16124"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/incubator.afacerisociale.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4634"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}\n
Activitati de sprijin oferite in vederea infiintarii de intreprinderi sociale si selectarea planurilor de afaceri<\/strong><\/h4>\n
\n
Furnizarea serviciilor de consiliere \u0219i consultan\u021b\u0103 personalizat\u0103 pentru \u00eenfiin\u021barea \u0219i asigurarea func\u021bion\u0103rii intreprinderilor de economie sociala finan\u021bate<\/strong><\/h4>\n
\n
Acordarea sprijinului financiar prin ajutor de minimis \u0219i monitorizarea contractului de ajutor de minimis<\/strong><\/h4>\n
\n
Monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate<\/strong><\/h4>\n
\n
Organizare campanii de constientizare<\/strong> \u00a0si dezvoltare de parteneriate\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/strong><\/h4>\n
\n
Asistenta pentru dezvoltarea antreprenoriatului social in regiunile Sud Muntenia, Sud Est, Sud Vest si Nord Est<\/strong><\/h4>\n
IMPLICAREA MEMBRILOR GRUPULUI \u021aINT\u0102 \u00ceN ACTIVIT\u0102\u021aILE PROIECTULUI<\/h3>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
SESIUNI INDIVIDUALE DE CONSILIERE, CONSULTANTA SI MENTORAT<\/strong><\/h4>\n
PLANURILE DE AFACERI C\u00c2\u0218TIG\u0102TOARE<\/strong><\/h4>\n